پرتال جامع راه سلامت ایرانیان یک سامانه تخصصی در حوزه ی سلامت کشور است، شما می توانید هر آنچه می خواهید در آن با موضوع سلامت بجویید و بیابید، یا بانکهای اطلاعاتی ما را مرور کنید !

اخبار حوزه سلامت   



اگر شب‌ها دیر خوابتان می‌برد بخوانید

  • PDF
 
برای خیلی از ما پیش‌آمده که بعضی شب‌ها هرچه در رختخواب به چپ و راست می‌چرخیم باز خوابمان نمی‌برد ولی برای بعضی افراد این مشکلی است که هر شب تکرار می‌شود. بنیاد ملی خواب در ایالات‌متحده به این افراد توصیه می‌کند
 
به آهستگی و به‌تدریج زمان خوابیدن خود را تغییر دهید. هر شب 15 دقیقه تا به زمان موردنظر برسید
در صبح بعد از بلند شدن از خواب خود را در معرض نور شدید طبیعی یا اگر در اختیارتان نبود مصنوعی قرار دهید
قبل از خوابیدن حداقل برای نیم ساعت وسایل الکترونیک را از خود دور کنید
از چند ساعت قبل از زمان خواب از قهوه و الکل دوری‌کنیید                                                         
 مطمئن شوید محل خوابیدن شما تاریک، ساکت و خنک باشد
زمان خوابیدن و بلند شدن خود را خواب را تغییر ندهید حتی در روزهای آخر هفته 
 
Tags:     راه سلامت      آموزش      خواب
آخرین به روز رسانی در سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲

آخرین برچسب ها